Klantcentraal communiceren is uiterst belangrijk voor het succesvol opbouwen van duurzame klantrelaties.  Communiceert u voldoende pro-actief en relevant naar uw relaties? Speelt u in op hun behoeftes en lost u ‘pijnen’ op? Helpt u mensen financieel gezonder te worden? Financieel fit te blijven? En hoe zit het met de consistentie van uw communicatie?

Om echt klantgericht te communiceren hebben we het Klantcentraal Communicatie Model ontwikkeld. Financiële gezondheid is hierin het uitgangspunt. Op basis van dit model hanteren we een klantcentraal communicatie programma dat u naar uw relaties kunt inzetten.

Klantgerichte communicatieprogramma’s

Het basispakket bestaat uit ten minste 12 communicatiemomenten per jaar. Deze communicatie is gericht op de actualiteit, financiële thema’s, levensfases, introducties financiële producten & diensten (zoals serviceabonnementen of een klantportaal), contractafloopmomenten en natuurlijk relevante informatie over uw bedrijf en adviseurs.

Klantcentrale communicatiemiddelen

Belangrijke communicatiemiddelen die u via ons kunt inzetten zijn:

  • Maandelijkse e-mail communicatie
  • Klantindividuele e-mails
  • Digitale e-books met tips
  • Kantoorwebsite
  • Klantcommunity
  • DM brieven
  • Webinars
  • Social media

Naast generieke communicatieprogramma’s kunnen wij ook maatwerkcampagnes voor u verzorgen.

Als onderdeel van de belastingcampagne wordt jaarlijks in februari bijvoorbeeld standaard een belastingtipboekje verstuurd. 12 tips om te besparen op uw belastingen 2011 en 2012De e-mail met digitaal tipboekje verzenden wij volledig in uw huisstijl. Na afloop ontvangt u een heldere rapportage van de resultaten zoals het aantal mensen dat het boekje gelezen heeft, onjuiste e-mailadressen, etc.

Het boekje is ook een uitstekend middel om bezoekers op uw website te laten inschrijven voor uw nieuwsbrief, of om te verspreiden via andere kanalen als LinkedIn, Twitter of Facebook.

Start nu met klantcentraal communiceren

Start met het opbouwen van een maandelijks ritme van contact met uw relaties en het uitgebreide communicatieprogramma Financieel Fitter?

 

Ik wil duurzame en rendabele klantrelaties opbouwen